Lečo so syrom

... som prvýkrát jedla u sesternici a veľmi mi to chutilo. Odvtedy ho občas pripravujem, ale s malými úpravami. Pôvodne tam išla na kocky nakrájaná eidamská tehla, ja som ju vymenila za kvalitný tavený syr (pozor! nie syrový výrobok). Teraz, keďže sa veľa o tom píše, aký je tavený syr nezdravý, tak som ho zamenila za smotanový syr pre deti (Lučina, Kiri, atď.).

Lečo so syrom
(asi pre 2 osoby)
 
Lečo so syrom
Ingrediencie

1 ks veľkej cibule
5-6 ks papriky
1-2 ks chilli papričky
3-4 ks väčších mäsitých paradajok
100 g bacon slaniny
1 PL oleja, alebo bravčovej masti
100 g smotanového syra pre deti

Postup
Na oleji, alebo na masti trochu opražíme slaninu, ktorú sme predtým nakrájali na rezance, pridáme na kocky pokrájanú cibuľu a necháme ich spolu smažiť. Potom k nim pridáme nakrájanú papriku, aj chilli papričky, opatrne posolíme - slanina je už slaná, tak netreba veľa soli a na miernom ohni dusíme cca. 10 minút. My ľúbime ak zelenina ostane chrumkavá. Vtedy pridáme ošúpané a na kocky nakrájané paradajky a dusíme, kým paradajky nepustia šťavu. Šťavu necháme zredukovať podľa potreby. Na záver pridáme syr, ktorý necháme roztopiť, celé dobre zamiešame a môžeme servírovať. Najlepšie chutí s čerstvým chlebom.

 Dobrú chuť!
 
Ak nemáte radi šťiplavé jedlá, alebo samotná paprika je už šťipľavá, tak vynechajte chilli papričky. Rovnako vynikajúce jedlo dostanete ak slaninu zameníte za kvalitnú údenú klobásu. 


Komentáre