Mrkvová polievka so syrovými krutónmi

Mrkvová polievka so syrovými krutónmi
Ingrediencie
3 ks mrkvy
3 PL oleja
2 PL hladkej múky
700 ml vývaru
200 ml mlieka
100 ml sladkej smotany (33 %)
soľ, čierne korenie podľa chuti
Syrové krutóny



Postup
Mrkvu očistíme, umyjeme a postrúhame na hrubo. Na oleji opražíme mrkvu, posypeme múkou a zalejeme vývarom. Osolíme, okoreníme a varíme na miernom ohni. Keď je mrkva mäkká prilejeme mlieko aj sladkú smotanu a varíme ešte cca. 5 minút. Servírujeme so syrovými krutónmi. 
Syrové krutóny 
Rožky nakrájame šikmo na väčšie "kolieska". Pokvapkáme olivovým olejom  (ja som teraz použila ochutený hroznový olej), posypeme strúhaným syrom a v teplovzdušnej trúbe pri 200 °C upečieme do ružova.

Polievka bude mať krásnu farbu ak mrkvu chvíľu opražíme na oleji (tak ako som uviedla v postupe). Táto moja je dnes trochu "bledá", lebo som sa ponáhľala a nedodržala som postup.

Komentáre