Tradičné belgické waffle

Minule sa ma spýtal môj syn, či by som nevedela upiecť pravé belgické waffle. Wafflovač máme už pár rokov, ale za tú dobu bol asi len 1x použitý.  Tak som začala hľadať recept na tradičné belgické waffle. Na internete je ich mnoho, ale tento recept, ktorý som našla na jednej maďarskej stránke, sa najviac podobá originálu.  

Ingrediencie

250 g hladkej múky
100 g masla
1 vajce
2 PL cukru
10 g čerstvého droždia
40 ml vody
40 ml mlieka 
štipka soli  
100 g hrudkového cukru




Postup

Do väčšej misy nalejeme vlažné mlieko aj vodu, pridáme droždie a cukor. Ja som dala hnedý cukor. Pridáme vajce a trochu premiešame.  Potom postupne pridáme múku a šťipku soli. Maslo roztopíme a v malých dávkach zamiešame do cesta. Cesto dobre vymiesime a na teplom mieste necháme vykysnúť. Potom cesto rozdelíme na 8 rovnakých guliek. Zohrejeme wafflovač a postupne upečieme waffle. Cesto sa neprilepuje, wafflovač netreba potierať pred pečením. Po upečení waffle pocukrujeme a potrieme lekvárom a servírujeme. 
Do cesta by bolo treba ešte pred pečením primiešať hrudkový cukor, ale nikde som nezohnala. Snáď najbližšie. :) Inak waffle chutili fantasticky.

Dobrú chuť!

Komentáre